Brazil - How to fill a declaration of facts

View previous topic View next topic Go down

Brazil - How to fill a declaration of facts

Post  Paulo Lima on Sun Feb 17, 2013 12:16 am

English:

I couldn't find anyone who could help me on how to get those things DOne according to Brazilian Law. So I started (very slowly) my research to figure out that all. I invite anyone interested in helping me on this task. It's hard for me to decode the "legalise" to portuguese.

My first search was in regard of the Declaration of Facts. I've found out that it's possible to fill a declaration of facts with the help of a public notary. This declaration of facts can be used as evidence in case of a legal litigation, prossecution, etc. Anyone can go to the notary house, tell the facts (in details) to the notary, who will take note and register it, giving you a register number (which I suppose it's equivalent to the UCC number).

Note that any untrue declaration can be used as evidence in a civil prossecution against YOU, also.

Português:

Não consegui encontrar ninguém que pudesse me informar como conseguir essas coisas de acordo com a lei brasileira. Portanto comecei minha (bem lenta) pesquisa sobre isso. Convido qualquer um interessado a me ajudar nessa tarefa.

Minha primeira busca foi a respeito da Declaração de Fatos. Descobri que é possível fazer uma declaração de fatos em um cartório público de notas. Essa declaração de fatos pode ser usada como prova em case de litígio, processo legal, etc. Qualquer um pode ir a um cartório, ditar a declaração (em detalhes) ao escrivão, que tomará nota e a registrará, dando um número (que suponho, seja o equivalente ao número UCC).

Note que qualquer inverdade ou falsa declaração pode ser objeto de processo civil contra VOCÊ, também.

Paulo Lima

View user profile

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics